UX — audyty i projektowanie

UX jest wszędzie.

UX – czyli user experience, to szereg doświadczeń, odczuć, wrażeń i reakcji użytkownika w zetknięciu z danym produktem lub usługą. Oznacza to, że user experience jest wszędzie tam, gdzie pojawia się interakcja klienta z daną firmą i tym, co oferuje, jak np.: strona internetowa, aplikacja mobilna, biuro obsługi, a nawet kasy samoobsługowe. Pojawiające się doświadczenia mogą być pozytywne, negatywne lub neutralne, a postrzeganie produktu zależeć będzie od jego użyteczności, funkcjonalności i intuicyjności.

Dobry UX to zrealizowane KPI.

Wrażenia i emocje płynące z korzystania z produktu, determinują to, jak chętnie i jak często użytkownicy będą po niego sięgać. Im bardziej pozytywne są ich odczucia, tym więcej interakcji podejmują, a to bezpośrednio przekłada się na wyższą konwersję.

To właśnie większy zysk dla Twojego biznesu jest celem naszych działań. Dlatego rozpoczynając współpracę zawsze wychodzimy od poznania branży i marki klienta oraz jego oczekiwań. Wspólnie ustalamy cele i określamy KPI, aby móc skutecznie mierzyć nasze działania. 

Audyt – podstawa naszych działań. 

Audyt przeprowadzamy na produkcie już istniejącym (strona www, e-commerce, aplikacja itd.), jak również w projekcie, który dopiero zostanie przekazany do wdrożenia.

Dlaczego audyt jest potrzebny?

  • Pozwala na wyłapanie błędów, które utrudniają użytkownikom dotarcie do informacji lub wykonywanie określonych zadań
  • Umożliwia zestawienie ze sobą celów użytkownika i biznesu, aby znaleźć właściwy balans, który odpowie na potrzeby obu stron
  • Pomaga zoptymalizować czas potrzebny do realizacji konkretnych funkcjonalności, co przekłada się na zaangażowanie użytkownikówkonwersje

 

Zobacz, jak pracujemy.

UX design to proces zorientowany na konkretny cel. Do jego osiągnięcia wykorzystujemy elementy psychologii i znajomość skłonności ludzi do postrzegania rzeczy w określony sposób. W naszej pracy zaczynamy zawsze od części badawczej, którą możemy zrealizować samodzielnie lub na podstawie informacji dostarczonych przez Klienta. Chętnie przeprowadzamy testy użyteczności z pomocą realnych testerów. Pozwala to na uzyskanie bardzo szczegółowych informacji na temat sposobu, w jaki użytkownicy realizują zadania na stronie lub w aplikacji. 

Następnie przechodzimy do projektowania rozwiązań, w którym skupiamy się na celach, jakie ma osiągnąć produkt (np.: zapisy do newslettera, sprzedaż, pozyskiwanie leadów, prezentacja oferty), ekspozycji treści oraz na sposobie, w jaki użytkownicy mają z niego korzystać. Tworzymy wizualne przedstawienie rozwiązań i układu strony, uwzględniając rozmieszczenie elementów oraz to, w jaki sposób wszystko ma ze sobą współgrać. 

Proces projektowy możemy zakończyć interaktywnym prototypem pozwalającym na przetestowanie użyteczności strony lub aplikacji jeszcze przed jej developmentem. 

Co będzie efektem naszych prac?

W zależności od potrzeb możemy zaoferować szereg działań w obrębie UX – zarówno tworząc produkt od zera, jak i wchodząc w istniejący już projekt. 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

  • Wykonamy benchmarking i podamy przykłady dobrych zastosowań w branży
  • Zorganizujemy warsztaty, podczas których lepiej zrozumiemy Twoich klientów i odkryjemy ich punkty styku z Twoją marką. 
  • Przeprowadzimy audyt UX istniejącego już produktu, strony, lub aplikacji i stworzymy rozbudowany raport z wynikami. Możemy go rozszerzyć o m.in o interpretacje map ciepła, analizę danych zastanych czy analizę przyjazności formularzy
  • Pomożemy Ci stworzyć nowy układ informacji np. w formie tabeli, która pozwoli w łatwy sposób zobrazować, jak będzie wyglądała struktura odświeżonej strony lub sklepu (rozmieszczenie kluczowych funkcjonalności)
  • Web/App Design, czyli zbudujemy stronę lub aplikację od podstaw
  • Zorganizujemy testy użyteczności Twojego produktu z prawdziwymi użytkownikami

Bez względu na rodzaj współpracy, angażujemy klientów w poszczególne etapy projektu, aby mieli oni realny wpływ na efekt końcowy. 

Po co to właściwie robimy?

Bo kręci nas konwersja! A dobrze zaprojektowana strona lub e-commerce mogą ją znacznie poprawić. Wzrost sprzedaży o kilkanaście czy kilkadziesiąt procent jest w Twoim zasięgu. Wystarczy się do tego dobrze przygotować 🙂

 

NAPISZ DO NAS

    Pamiętaj, że wysyłając do nas e-mail zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie opisanym w naszej Polityce prywatności.

    KONTAKT

    NIP 851-289-29-22
    REGON 812725217

    Gdańsk | Siedziba

    Plac Porozumienia Gdańskiego 1 (budynek dyrekcji) lok. 119
    80-864 Gdańsk
    tel. 58 350 94 12
    fax 58 350 94 11
    biuro@yetiz.pl

    Warszawa

    tel. 22 535 33 59
    warszawa@yetiz.pl

    Rotterdam

    tel. 22 535 33 59
    rotterdam@yetiz.pl