UX — audyty i projektowanie

UX jest wszędzie.
UX – czyli user experience, to szereg doświadczeń, odczuć, wrażeń i reakcji użytkownika w zetknięciu z danym produktem lub usługą. Oznacza to, że user experience jest wszędzie tam, gdzie pojawia się interakcja klienta z daną firmą i tym, co oferuje, jak np.: strona internetowa, aplikacja mobilna, biuro obsługi, a nawet kasy samoobsługowe. Pojawiające się doświadczenia mogą być pozytywne, negatywne lub neutralne, a postrzeganie produktu zależeć będzie od jego użyteczności, funkcjonalności i intuicyjności.
Dobry UX to zrealizowane KPI.
Wrażenia i emocje płynące z korzystania z produktu, determinują to, jak chętnie i jak często użytkownicy będą po niego sięgać. Im bardziej pozytywne są ich odczucia, tym więcej interakcji podejmują, a to bezpośrednio przekłada się na wyższą konwersję.
To właśnie większy zysk dla Twojego biznesu jest celem naszych działań. Dlatego rozpoczynając współpracę zawsze wychodzimy od poznania branży i marki klienta oraz jego oczekiwań. Wspólnie ustalamy cele i określamy KPI, aby móc skutecznie mierzyć nasze działania.
Audyt – podstawa naszych działań.
Audyt przeprowadzamy na produkcie już istniejącym (strona www, e-commerce, aplikacja itd.), jak również w projekcie, który dopiero zostanie przekazany do wdrożenia.
Dlaczego audyt jest potrzebny?
- Pozwala na wyłapanie błędów, które utrudniają użytkownikom dotarcie do informacji lub wykonywanie określonych zadań
- Umożliwia zestawienie ze sobą celów użytkownika i biznesu, aby znaleźć właściwy balans, który odpowie na potrzeby obu stron
- Pomaga zoptymalizować czas potrzebny do realizacji konkretnych funkcjonalności, co przekłada się na zaangażowanie użytkowników i konwersje
Zobacz, jak pracujemy.
UX design to proces zorientowany na konkretny cel. Do jego osiągnięcia wykorzystujemy elementy psychologii i znajomość skłonności ludzi do postrzegania rzeczy w określony sposób. W naszej pracy zaczynamy zawsze od części badawczej, którą możemy zrealizować samodzielnie lub na podstawie informacji dostarczonych przez Klienta. Chętnie przeprowadzamy testy użyteczności z pomocą realnych testerów. Pozwala to na uzyskanie bardzo szczegółowych informacji na temat sposobu, w jaki użytkownicy realizują zadania na stronie lub w aplikacji.
Następnie przechodzimy do projektowania rozwiązań, w którym skupiamy się na celach, jakie ma osiągnąć produkt (np.: zapisy do newslettera, sprzedaż, pozyskiwanie leadów, prezentacja oferty), ekspozycji treści oraz na sposobie, w jaki użytkownicy mają z niego korzystać. Tworzymy wizualne przedstawienie rozwiązań i układu strony, uwzględniając rozmieszczenie elementów oraz to, w jaki sposób wszystko ma ze sobą współgrać.
Proces projektowy możemy zakończyć interaktywnym prototypem pozwalającym na przetestowanie użyteczności strony lub aplikacji jeszcze przed jej developmentem.
Co będzie efektem naszych prac?
W zależności od potrzeb możemy zaoferować szereg działań w obrębie UX – zarówno tworząc produkt od zera, jak i wchodząc w istniejący już projekt.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
- Wykonamy benchmarking i podamy przykłady dobrych zastosowań w branży
- Zorganizujemy warsztaty, podczas których lepiej zrozumiemy Twoich klientów i odkryjemy ich punkty styku z Twoją marką.
- Przeprowadzimy audyt UX istniejącego już produktu, strony, lub aplikacji i stworzymy rozbudowany raport z wynikami. Możemy go rozszerzyć o m.in o interpretacje map ciepła, analizę danych zastanych czy analizę przyjazności formularzy
- Pomożemy Ci stworzyć nowy układ informacji np. w formie tabeli, która pozwoli w łatwy sposób zobrazować, jak będzie wyglądała struktura odświeżonej strony lub sklepu (rozmieszczenie kluczowych funkcjonalności)
- Web/App Design, czyli zbudujemy stronę lub aplikację od podstaw
- Zorganizujemy testy użyteczności Twojego produktu z prawdziwymi użytkownikami
Bez względu na rodzaj współpracy, angażujemy klientów w poszczególne etapy projektu, aby mieli oni realny wpływ na efekt końcowy.
Po co to właściwie robimy?
Bo kręci nas konwersja! A dobrze zaprojektowana strona lub e-commerce mogą ją znacznie poprawić. Wzrost sprzedaży o kilkanaście czy kilkadziesiąt procent jest w Twoim zasięgu. Wystarczy się do tego dobrze przygotować 🙂
NAPISZ DO NAS
KONTAKT
NIP 851-289-29-22
REGON 812725217
Gdańsk | Siedziba
Plac Porozumienia Gdańskiego 1 (budynek dyrekcji) lok. 119
80-864 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl
Warszawa
tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.pl
Rotterdam
tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl