Dlaczego potrzebujesz strategii marki

Marka bez strategii
jest jak jazda po nowym mieście bez GPSu

… są znaki, drogowskazy, ale i tak jeździsz w kółko szukając celu.

Strategia marki dla Twojej firmy to nie wymysł, a podstawowe zasady, na których opiera się Twoja działalność. Marka jest nie tylko symbolem, ale też zbiorem reguł i działań mającym na celu wzrost i kształtowanie jej wizerunku, co przekłada się na budowanie silnej pozycji na rynku.

Zastanawiasz się, czy jej potrzebujesz? To mit, że strategie realizują tylko duże firmy. Każda marka potrzebuje przemyślanego, strategicznego działania!

Dlaczego Twoja firma
potrzebuje strategii marki?

  • Dostaniesz informacje o działaniach branży i bezpośredniej konkurencji, a także benchmarki rynkowe, co pozwoli Ci na skuteczną realizację założeń w oparciu o dobre praktyki rynku, 
  • Dowiesz się jak wprowadzić, ulokować i utrzymać markę na rynku w oparciu o strategiczne, usystematyzowane działania,
  • Sprecyzujesz, jakie unikalne cechy i wartości ma Twoja marka, co pozwoli na zaplanowanie efektywnej komunikacji,
  • Przyspieszysz i ułatwisz podejmowanie decyzji biznesowych — ograniczysz doraźne działania oparte na metodzie prób i błędów, a zyskasz plan, który wskaże Ci kierunki rozwoju,
  • Otrzymasz pakiet celów, które sukcesywnie realizowane, pozwolą Ci na osiągnięcie sukcesu. Pamiętaj — brak sformułowanych i realizowanych dalekosiężnych celów, zwykle oznacza powolny lub znikomy rozwój marki. Działania ad hoc nie wystarczą!

5 powodów,
aby prace nad strategią marki powierzyć profesjonalistom

1. Nie ma skutecznej strategii bez wiedzy o rynku. Wiemy to, dlatego dużo czasu i energii poświęcamy na szczegółową analizę popytu, konkurencji i klienta, na bazie której budujemy strategię Twojej marki.

2. Charakterystyka rynku, którą tworzymy, pozwala nam na wskazanie cech marek, których mogą szukać konsumenci, a których na rynku brakuje. Na tej podstawie tworzymy unikalne cechy Twojej marki, stanowiące potencjalne źródło przewagi nad konkurencją.

3. W Yetiz wierzymy, że wyznacznikiem, który pokazuje pozycje konkurencyjną marki są zachowania konsumentów. Właśnie dlatego istotna jest dla nas analiza ich wyborów i preferencji, dzięki której poznajemy użytkowników oraz dowiadujemy się jak efektywnie do nich dotrzeć.

4. Decyzje zakupowe konsumentów pozwalają nam na dostrzeganie istotnych zmian rynkowych. Uwzględnienie tych zmiennych w strategii może pozytywnie wpłynąć na pozycję marki na rynku, a w konsekwencji również na pozyskanie nowych klientów.

5. W naszej pracy opieramy się z jednej strony na wieloletnim doświadczeniu, z drugiej na niezależnych badaniach i raportach dotyczących procesów i zależności zachodzących na rynku. Dzięki szerokiej perspektywie wiemy, jak skutecznie budować świadomość Twojej marki wśród potencjalnych klientów. Wiedząc, że dwa główne czynniki psychologiczne wpływające na przywiązanie klienta do marki to akceptacja społeczna i dopasowanie wizerunku marki do jej użytkownika, możemy modelować zachowania konsumentów. Akceptacja społeczna wiążę się bowiem z zaufaniem i renomą marki. Sukcesywne budowanie tych elementów powoduje coraz silniejszą pozycję na rynku, ta z kolei wpływa bezpośrednio na wybór danej marki przez klientów.

Strategia marki
stworzona przez Yetiz

  • Analiza działań konkurencji (research rynku, benchmarki),
  • Pozycjonowanie marki na rynku (przedstawienie na tle konkurencji i w otoczeniu marek komplementarnych),
  • Rozpoznanie segmentów i grup docelowych na rynku,
  • Określenie osobowości klienta, jego potrzeb i motywacji,
  • Propozycje wartości marki i jej struktura (główny przekaz, filary oferty, wartości, rdzeń funkcjonalny, rdzeń emocjonalny, obietnica marki),
  • DNA marki (wypracowanie wartości i emocji, jakie mają być przypisane marce),
  • Atrybuty marki (misja, brand story, brand persona, język i głos marki),

Możemy także przygotować identyfikację wizualną dla Twojej marki. Efektem naszej pracy będzie podstawowa księga znaku lub księga identyfikacji, w zależności od Twoich potrzeb.

Jak pracujemy?

1. Podpisujemy NDA przed rozpoczęciem współpracy.

2. Omawiamy szczegóły współpracy, przedstawiamy plan działania oraz podpisujemy zlecenie na przygotowanie strategii.

3. Ustalamy terminy spotkań, sposoby kontaktu, osoby odpowiedzialne za realizacje strategii komunikacji po stronie Yetiz oraz osoby kontaktowe po stronie Twojej firmy.

4. Przygotowujemy się do spotkań warsztatowych, robiąc m.in. analizy rynku i sposobów w jaki komunikuje się konkurencja, a także przyglądamy się bieżącym działaniom firmy w sieci.

5. Przeprowadzamy spotkania warsztatowe, w których uczestniczą kluczowi pracownicy obu stron. Warsztaty prowadzimy w oparciu o elementy metody design thinking, bo wierzymy, że myślenie projektowe jest efektywną drogą do osiągnięcia sukcesu.

6. Na podstawie researchu oraz koncepcji wypracowanych na spotkaniach, przygotowujemy strategię komunikacji marki. W czasie jej formułowania cały czas jesteśmy w kontakcie i wspólnie omawiamy efekty naszej pracy.

7. Na spotkaniu końcowym, podsumowującym naszą pracę, prezentujemy strategię komunikacji marki. Prowadzimy otwartą dyskusję dotyczącą wypracowanego dokumentu, odpowiadamy na pytania i pokazujemy dalsze ścieżki i możliwości rozwoju.

Masz pytania? Chcesz poznać ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb? Skontaktuj się z nami!

KONTAKT

NIP 851-289-29-22
REGON 812725217

Gdańsk | Siedziba

ul. DOKI 1 , lok. 119. (budynek dyrekcji)
80-863 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl

Warszawa

tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.p

Rotterdam

tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl

NAPISZ DO NAS

Pamiętaj, że wysyłając do nas e-mail zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie opisanym w naszej Polityce prywatności.