Strategia marki

Firma bez strategii
jest jak jazda po nowym mieście bez GPSu …

… są znaki, drogowskazy, ale i tak jeździsz w kółko szukając celu.

Strategia marki i jej pozycjonowanie to esencja tego, czym jest i z czym wiąże się marka. Reprezentuje to, w co wierzy, po co i dla kogo powstała oraz jaką korzyść oferuje. Odnosi się do emocji konsumenta, który nie kupuje już tylko produktów czy usług, ale też doświadczenie i towarzyszące temu doznania.

Strategia dla Twojej firmy to nie wymysł, a podstawowe zasady, na których opiera się jej działalność. Marka jest nie tylko symbolem, ale też zbiorem reguł i działań mającym na celu wzrost i kształtowanie jej wizerunku, co przekłada się na budowanie silnej pozycji na rynku.

Zastanawiasz się, czy jej potrzebujesz? To mit, że strategie realizują tylko duże firmy. Każda marka potrzebuje przemyślanego, strategicznego działania!

Dlaczego Twoja firma
potrzebuje strategii marki?

  • Odbiorca przy wyborze marki oczekuje od niej konkretnej, kluczowej kompetencji, a co za tym idzie – spełnienia danej obietnicy – bez tych wartości „marka” jest tylko nazwą, która nie ma realnego znaczenia na rynku.
  • Odpowiednio zaprojektowany experience marki stanowi przewagę nad konkurencją, wpływając na SOV marki, a w konsekwencji także na jej rynek docelowy.
  • Wykreowanie mocnej marki chroni przed akcjami promocyjnymi konkurencji.
    Dodatkowo konsumenci łatwiej przyjmują zmiany cen, zgodnie z powszechnym
    myśleniem, że za dobrą markę warto zapłacić więcej.
  • Ogranicza ryzyko powstania dysonansu między tożsamością marki, a jej wizerunkiem, który negatywnie wpływa na zaufanie do marki, a w konsekwencji na sprzedaż.
  • Pozwala na bezpieczne wprowadzenie, ulokowanie i utrzymanie marki na rynku.
  • Ogranicza doraźne, nieprzemyślane działania, które często są nieefektywne finansowo w dłuższej perspektywie czasowej oraz mogą powodować negatywne zmiany w postrzeganiu marki.

Dlaczego prace nad strategią marki
warto powierzyć profesjonalistom?

Większość agencji skupia się od razu na wyborze konkretnych kanałów komunikacji lub tylko na zbieraniu i analizie danych. To ważne elementy działań marketingowych, ale… to znajomość korelacji między siłą marki, a sprzedażą pozwala na osiągnięcie sukcesu na rynku. Dlaczego? To proste – nie od dziś wiadomo, że to doświadczenie klienta w kontakcie z marką i emocje, jakie temu towarzyszą przekładają się na sprzedaż.

Kreując markę bazujemy na projektowaniu doświadczenia emocji. Dlaczego to takie ważne? 80% klientów twierdzi, że decyzje o zakupie podejmuje w oparciu o emocjonalne przywiązanie do marki, a 62% mówi, że są w relacji z marką*.

Pomagamy sformułować kluczową kompetencję marki, czyli to, co Twoja firma robi najlepiej i co wyróżnia ją na tle konkurencji oraz obietnicę marki, które mają bezpośredni wpływ na decyzje podejmowane przez konsumentów.

Badamy i charakteryzujemy rynek, co pozwala nam na wskazanie cech i wartości marki, których mogą szukać konsumenci, a których na rynku brakuje. W ten sposób marka zyskuje potencjalne źródło przewagi nad konkurencją.

Nadajemy marce tożsamość, czyli projektujemy zespół cech składających się na idealny brand identity oraz dbamy o to, żeby był spójny z wizerunkiem marki. Sprawdź, jak to robimy – KLIK (odniesienie do strategii komunikacji marki).

Bazujemy na niezależnych badaniach i raportach dotyczących procesów i zależności zachodzących na rynku. Dzięki szerokiej perspektywie wiemy, jak skutecznie budować i pozycjonować markę na rynku.

*Dane z raportu Deloitte Digital, From disparate signals to transformative action.

Jak pracujemy?

1. Podpisujemy NDA przed rozpoczęciem współpracy.

2. Omawiamy szczegóły współpracy, przedstawiamy plan działania oraz podpisujemy zlecenie na przygotowanie strategii.

3. Ustalamy terminy spotkań, sposoby kontaktu, osoby odpowiedzialne za realizacje strategii komunikacji po stronie Yetiz oraz osoby kontaktowe po stronie Twojej firmy.

4. Przygotowujemy się do spotkań warsztatowych, robiąc m.in. analizy rynku i sposobów w jaki komunikuje się konkurencja, a także przyglądamy się bieżącym działaniom firmy w sieci.

5. Przeprowadzamy spotkania warsztatowe, w których uczestniczą kluczowi pracownicy obu stron. Warsztaty prowadzimy w oparciu o elementy metody design thinking, bo wierzymy, że myślenie projektowe jest efektywną drogą do osiągnięcia sukcesu.

6. Na podstawie researchu oraz koncepcji wypracowanych na spotkaniach, przygotowujemy strategię komunikacji marki. W czasie jej formułowania cały czas jesteśmy w kontakcie i wspólnie omawiamy efekty naszej pracy.

7. Na spotkaniu końcowym, podsumowującym naszą pracę, prezentujemy strategię komunikacji marki. Prowadzimy otwartą dyskusję dotyczącą wypracowanego dokumentu, odpowiadamy na pytania i pokazujemy dalsze ścieżki i możliwości rozwoju.

Masz pytania? Chcesz poznać ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb? Skontaktuj się z nami!

KONTAKT

NIP 851-289-29-22
REGON 812725217

Gdańsk | Siedziba

ul. DOKI 1 , lok. 119. (budynek dyrekcji)
80-863 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl

Warszawa

tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.pl

Rotterdam

tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl

NAPISZ DO NAS

    Pamiętaj, że wysyłając do nas e-mail zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie opisanym w naszej Polityce prywatności.