Przemyślana komunikacja to klucz do sukcesu w sieci

Strategia komunikacji
marki

Prowadzisz działania w sieci, ale nie jesteś z nich zadowolony? Chcesz skalować swój biznes albo dopiero zaczynasz komunikować swoją markę? Twój sukces zależy od tego w jaki sposób będziesz to robić. Na pytania po co, jak i dlaczego (a także wiele innych) odpowie Ci strategia komunikacji marki.

Dlaczego Twoja firma potrzebuje
strategii komunikacji?

  • Dowiesz się w jaki sposób komunikują się marki podobne do Twojej i zaplanujesz działania w oparciu o dobre praktyki z rynku (analiza otoczenia rynkowego i konkurencji),
  • Dowiesz się, kim jest Twój klient, w jakiej sytuacji się znajduje, a także jakie są jego motywacje i działania — dzięki temu zaprojektujesz dla niego najbardziej efektywną, spersonalizowaną komunikację (zdefiniowanie grup celowych),
  • Dowiesz się, w jakie kategorie wpisuje się Twoja marka i jakie jest jej pozycjonowanie na rynku (funkcje i atrybuty marki),
  • Dowiesz się na podstawie skonstruowanej przez nas unikalnej cechy oferty (USP), jaki pakiet korzyści dla klienta ma Twoja marka — komunikacja tych wartości sprawi, że Twój produkt potencjalnie będzie sprzedawał się lepiej niż inne (korzyści funkcjonalne marki),
  • Dowiesz się, jak humanizować swoją markę w codziennych interakcjach z klientami, poprzez przypisane Twojej marce emocji i wartości (osobowość marki).

Dlaczego prace nad strategią komunikacji
warto powierzyć profesjonalistom?

W Yetiz wiemy, że dobrze przygotowana strategia komunikacji nigdy nie powstaje w oderwaniu od elementów definiujących Twoją markę. Dlatego formułujemy ją na bazie strategii marki (https://www.yetiz.pl/strategia-komunikacji/), która jest zestawem podstawowych wytycznych i planu działań.

W naszej pracy opieramy się na metodologii Simona Sineka Why? How? What?, na kanwie której wyrosły największe brandy ostatnich dwóch dekad, takie jak: Apple, Uber czy Google. Model Golden Circle, który jest jej częścią, pomaga skoncentrować się na tym, w jaki sposób marka może wyróżnić się na tle konkurencji, komunikując swoje różnice oraz inspirować innych do działania.

Podczas warsztatów, towarzyszącym tworzeniu strategii, zadajemy trzy kluczowe pytania: Po co działa firma? Jak działa? I dlaczego działa? Choć brzmią trywialnie, to odpowiedzi na nie, często sprawiają firmom trudności. Najbardziej kłopotliwa, a przy tym najważniejsza, jest odpowiedź na pytanie dlaczego? Dlaczego? Simon Sinek opiera swoją teorię na wiedzy neurobiologicznej, zakładając, że ludzie reagują najlepiej, gdy komunikaty trafiają do tych części mózgu, które są odpowiedzialne za kontrolowane emocji, zachowania i podejmowania decyzji. Odpowiedź na pytanie dlaczego? odzwierciedla właśnie emocje, które inspirują klienta i skłaniają go do zakupu. Wraz z analizą rynku oraz zachowań konsumentów, stanowi to dla nas podstawę przy formułowaniu strategii komunikacji Twojej marki.

Strategia komunikacji
stworzona przez Yetiz to:

  • Wartości marki, którymi chce i może wyróżnić się Twoja marka w komunikacji,
  • Grupy celowe i ich motywacje, lęki, ograniczenia oraz segmentacja
  • Koncept komunikacyjny – propozycje haseł, treści i przekazów
  • taktyki dotarcia i narzędzia potrzebne do ich realizacji,
  • Customer journey,
  • Mediaplan i harmonogram działań
  • estymacja wartości klienta w czasie (CLTV),
  • Cele długo i krótkookresowe (OKR),
  • Media plan i harmonogram działań.

Jak pracujemy?

1. Podpisujemy NDA przed rozpoczęciem współpracy.

2. Omawiamy szczegóły współpracy, przedstawiamy plan działania oraz podpisujemy zlecenie na przygotowanie strategii.

3. Ustalamy terminy spotkań, sposoby kontaktu, osoby odpowiedzialne za realizacje strategii komunikacji po stronie Yetiz oraz osoby kontaktowe po stronie Twojej firmy.

4. Przygotowujemy się do spotkań warsztatowych, robiąc m.in. analizy rynku i sposobów w jaki komunikuje się konkurencja, a także przyglądamy się bieżącym działaniom firmy w sieci.

5. Przeprowadzamy spotkania warsztatowe, w których uczestniczą kluczowi pracownicy obu stron. Warsztaty prowadzimy w oparciu o elementy metody design thinking, bo wierzymy, że myślenie projektowe jest efektywną drogą do osiągnięcia sukcesu.

6. Na podstawie researchu oraz koncepcji wypracowanych na spotkaniach, przygotowujemy strategię komunikacji marki. W czasie jej formułowania cały czas jesteśmy w kontakcie i wspólnie omawiamy efekty naszej pracy.

7. Na spotkaniu końcowym, podsumowującym naszą pracę, prezentujemy strategię komunikacji marki. Prowadzimy otwartą dyskusję dotyczącą wypracowanego dokumentu, odpowiadamy na pytania i pokazujemy dalsze ścieżki i możliwości rozwoju.

Masz pytania? Chcesz poznać ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb? Skontaktuj się z nami!

KONTAKT

NIP 851-289-29-22
REGON 812725217

Gdańsk | Siedziba

ul. DOKI 1 , lok. 119. (budynek dyrekcji)
80-863 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl

Warszawa

tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.p

Rotterdam

tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl

NAPISZ DO NAS

Pamiętaj, że wysyłając do nas e-mail zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie opisanym w naszej Polityce prywatności.