Strategia komunikacji marki

Przemyślana komunikacja
to klucz do sukcesu w sieci

Czy wiesz co wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów?

Na co zwracają uwagę i jakie wartości są dla nich ważne?

O czym i jak należy mówić, żeby pozytywnie i  trwale budować wizerunek marki?

My wiemy! I chcemy podzielić się z Tobą tą wiedzą.

Dlaczego Twoja firma potrzebuje
strategii komunikacji marki?

  • Działania w oparciu o strategię komunikacji marki pozwalają na wykreowanie jej pozytywnego wizerunku, a w konsekwencji budowania zaufania do niej, które jest jednym z kluczowych czynników przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
  • Pozwala na uniknięcie decyzji podejmowanych ad hock, które często są nieefektywne czasowo i budżetowo w dłuższej perspektywie.
  • Niweluje ryzyko błędów i wpadek w komunikacji z klientem, które mogą skutkować utratą zaufania do marki.
  • Dowiesz się, jak komunikują się marki podobne do Twojej i zaplanujesz działania w oparciu o dobre praktyki z rynku.
  • Sprecyzujesz swoją grupę docelową – dowiesz się kim jest Twój klient, w jakiej sytuacji się znajduje, a także jakie są jego motywacje i działania. Dzięki temu zaprojektujesz dla niego najbardziej efektywną, spersonalizowaną komunikację. Przełoży się to również bezpośrednio na wydawane budżety – oszczędzisz, bo unikniesz komunikacji do ludzi spoza grupy docelowej.
  • Dostarcza wiedzy o taktykach, kanałach i narzędziach, które pozwolą na efektywną komunikację do Twoich potencjalnych i obecnych klientów.
  • Strategia daje spokój i bezpieczeństwo – zawiera krótko- i długookresowe cele, stanowiące filar działań komunikacyjnych, a ich sukcesywna realizacja pozwala na osiągnięcie sukcesu.

Dlaczego prace nad strategią komunikacji
warto powierzyć profesjonalistom?

W Yetiz wiemy, że dobrze przygotowana strategia komunikacji nigdy nie powstaje w oderwaniu od elementów definiujących markę. Dlatego formułujemy ją na bazie strategii marki 

Budujemy wizerunek marki, który jest spójny z jej tożsamością, czyli zapewniamy efekt brand delivered. Dlaczego to tak istotne? Im większy wspólny obszar między tożsamością, a wizerunkiem matki, tym większy sukces i silniejsza marka.

Nasz research daje wiedzę na temat sposobów komunikacji podobnych marek i pozwala, z jednej na zaplanowanie działań w oparciu o dobre praktyki z rynku, z drugiej na zaprojektowanie indywidualnej, wyróżniającej się komunikacji.

Konstruujemy unikalne cechy oferty – USP i UEP, których komunikacja sprawi, że potencjalnie produkt będzie sprzedawał się lepiej niż inne, podobne do niego pod względem funkcjonalnym.

Do strategii komunikacji marki podchodzimy kompleksowo – nie dostarczamy po prostu dokumentu, o którym szybko się zapomina. Nasza strategia składa się z czterech obszarów: analizy przed formułowaniem strategii, opracowanie samego dokumentu, realizacja (z analizą możliwości) oraz ewaluacji, która pomoże nam kontrolować wyniki wdrażania strategii.

Jak pracujemy?

1. Podpisujemy NDA przed rozpoczęciem współpracy.

2. Omawiamy szczegóły, przedstawiamy plan działania oraz podpisujemy zlecenie na przygotowanie strategii.

3. Ustalamy terminy spotkań, sposoby kontaktu, osoby odpowiedzialne za realizacje strategii komunikacji po stronie Yetiz oraz osoby kontaktowe po stronie Twojej firmy.

4. Przygotowujemy się do spotkań warsztatowych, robiąc m.in. analizy rynku i sposobów w jaki komunikuje się konkurencja, a także przyglądamy się bieżącym działaniom firmy w sieci.

5. Przeprowadzamy spotkania warsztatowe, w których uczestniczą kluczowi pracownicy obu stron. 

6. Na podstawie researchu oraz koncepcji wypracowanych na spotkaniach, przygotowujemy strategię komunikacji marki. W czasie jej formułowania cały czas jesteśmy w kontakcie i wspólnie omawiamy efekty naszej pracy.

7. Na spotkaniu końcowym, podsumowującym naszą pracę, prezentujemy strategię komunikacji marki. Prowadzimy otwartą dyskusję dotyczącą wypracowanego dokumentu, odpowiadamy na pytania i pokazujemy dalsze ścieżki i możliwości rozwoju.

Masz pytania? Chcesz poznać ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb? Skontaktuj się z nami!

KONTAKT

NIP 851-289-29-22
REGON 812725217

Gdańsk | Siedziba

ul. Doki 1 , lok. 119. (budynek dyrekcji)
80-863 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl

Warszawa

tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.p

Rotterdam

tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl

NAPISZ DO NAS

    Pamiętaj, że wysyłając do nas e-mail zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie opisanym w naszej Polityce prywatności.