Kompleksowa obsługa kampanii

Kilka słów
o marce

Polska odzieżowa marka premium, która kieruje swoją ofertę do aktywnych, świadomych siebie kobiet w wieku 25+, które cenią sobie minimalizm.

Na rynku funkcjonuje już od ponad 30 lat i stale się rozwija, tworząc kolekcje, które łatwo można łączyć między sobą.

Historia współpracy

W 2016 r. rozpoczęliśmy współpracę w zakresie marketing 360°. Zaczęliśmy od budowy nowego sklepu online, opartego o najnowsze standardy projektowania UX. Zrealizowaliśmy to zadanie od A do Z — tworząc odpowiednią architekturę informacji, makietując widoki poszczególnych stron, ubraliśmy wszystko w szatę graficzną, a następnie wdrożyliśmy projekt od strony technicznej. Budowę zakończyliśmy na integracji z systemem magazynowym oraz działaniach onsite SEO.

Mając już gotowy sklep mogliśmy przejść do kolejnego etapu. Aby e-commerce realizował swoje sprzedażowe zadanie, musi najpierw przyciągnąć do siebie użytkowniczki. Żeby to osiągnąć ruszyliśmy z szeroko zakrojonymi działaniami marketingowymi na wielu platformach, które dobieraliśmy tak, aby jak najlepiej zrealizować cele biznesowe klienta.

Cele działań marketingowych

  • Wzrost przychodu ze sprzedaży o co najmniej 20% rok do roku.
  • Zwiększenie świadomości marki w grupie docelowej kobiet 25+.
  • Zwiększenie przychodów ze sprzedaży z social commerce.
  • Wzrost zaangażowania użytkowników — większa ilość obserwujących w social mediach, częstsze angażowanie się w treści na kanałach oraz mikrokonwersje m.in. przejścia z social mediów na stronę, redukcja bounce rate’u, dłuższy czas spędzany na stronie.

Droga do celu

Kampanie podzieliliśmy na dwa cele — wizerunkowe i efektywnościowe.

Prowadziliśmy je w kilku obszarach — Google Ads, sieć Facebook i Instagram Ads oraz narzędzi Marketing Automation i działań SEO.

Nasze działania podzieliliśmy na podstawie sezonowości (promocja nowych kolekcji tj. wiosna-lato, jesień-zima) oraz wyprzedaży (wyprzedaż zimowa i letnia), ponadto równolegle prowadziliśmy działania reklamowe promujące oferty ad hoc’owe np. weekend zakupów, promocje specjalne i okazjonalne.

Działania wizerunkowe oparliśmy o:

  • reklamy displayowe statyczne i elastyczne w Google Ads,
  • kampanie wideo,
  • kampanie banerową na Facebooku,
  • kampanie z zapisem do newslettera.

Działania efektywnościowe oparliśmy o:

  • kampanie w sieci wyszukiwania,
  • kampanie remarketingowe displayowe,
  • remarketing dynamiczny,
  • kampanie produktowe,

kampanie w ramach marketing automation (pop-up z zapisem do newslettera, przywracanie porzuconego koszyka, web push, mail – porzucony koszyk, przeglądane produkty, cross i up selling, rekomendacje bestsellerów).

Efekty współpracy

Analizie został poddany okres, w którym w całości został wdrożony marketing 360 tj. 01.07.2019 r. — 30.06.2020 r. vs. 01.07.2018 r. — 30.06.2019 r.:

  • liczba nowych użytkowników wzrost o 29.84%,
  • liczba transakcji wzrost o 32.57%,
  • przychody wzrost o 22.03%,
  • ROAS wzrost o 9,61%,
  • współczynnik konwersji  wzrost o 4.41%,
  • sprzedaż social commerce – wzrost o 1000%.

Realizację założonych celów zawdzięczamy skoordynowanym, szeroko zakrojonym działaniom.

Stałe monitorowanie i analiza danych pozwoliły na szybkie wyciąganie wniosków oraz bieżącą optymalizację kampanii.

KONTAKT

NIP 851-289-29-22
REGON 812725217

Gdańsk | Siedziba

ul. DOKI 1 , lok. 119.(budynek dyrekcji)
80-863 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl

Warszawa

tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.p

Rotterdam

tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl

NAPISZ DO NAS

Pamiętaj, że wysyłając do nas e-mail zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie opisanym w naszej Polityce prywatności.