Kompleksowa obsługa kampanii

Kilka słów o marce
Polska odzieżowa marka premium, która kieruje swoją ofertę do aktywnych, świadomych siebie kobiet w wieku 25+, które cenią sobie minimalizm.
Na rynku funkcjonuje już od ponad 30 lat i stale się rozwija, tworząc kolekcje, które łatwo można łączyć między sobą.
Historia współpracy
W 2016 r. rozpoczęliśmy współpracę w zakresie marketing 360°. Zaczęliśmy od budowy nowego sklepu online, opartego o najnowsze standardy projektowania UX. Zrealizowaliśmy to zadanie od A do Z — tworząc odpowiednią architekturę informacji, makietując widoki poszczególnych stron, ubraliśmy wszystko w szatę graficzną, a następnie wdrożyliśmy projekt od strony technicznej. Budowę zakończyliśmy na integracji z systemem magazynowym oraz działaniach onsite SEO.
Mając już gotowy sklep mogliśmy przejść do kolejnego etapu. Aby e-commerce realizował swoje sprzedażowe zadanie, musi najpierw przyciągnąć do siebie użytkowniczki. Żeby to osiągnąć ruszyliśmy z szeroko zakrojonymi działaniami marketingowymi na wielu platformach, które dobieraliśmy tak, aby jak najlepiej zrealizować cele biznesowe klienta.
Cele działań marketingowych
- Wzrost przychodu ze sprzedaży o co najmniej 20% rok do roku.
- Zwiększenie świadomości marki w grupie docelowej kobiet 25+.
- Zwiększenie przychodów ze sprzedaży z social commerce.
- Wzrost zaangażowania użytkowników — większa ilość obserwujących w social mediach, częstsze angażowanie się w treści na kanałach oraz mikrokonwersje m.in. przejścia z social mediów na stronę, redukcja bounce rate’u, dłuższy czas spędzany na stronie.
Droga do celu
Kampanie podzieliliśmy na dwa cele — wizerunkowe i efektywnościowe.
Prowadziliśmy je w kilku obszarach — Google Ads, sieć Facebook i Instagram Ads oraz narzędzi Marketing Automation i działań SEO.
Nasze działania podzieliliśmy na podstawie sezonowości (promocja nowych kolekcji tj. wiosna-lato, jesień-zima) oraz wyprzedaży (wyprzedaż zimowa i letnia), ponadto równolegle prowadziliśmy działania reklamowe promujące oferty ad hoc’owe np. weekend zakupów, promocje specjalne i okazjonalne.
Działania wizerunkowe oparliśmy o:
- reklamy displayowe statyczne i elastyczne w Google Ads,
- kampanie wideo,
- kampanie banerową na Facebooku,
- kampanie z zapisem do newslettera.
Działania efektywnościowe oparliśmy o:
- kampanie w sieci wyszukiwania,
- kampanie remarketingowe displayowe,
- remarketing dynamiczny,
- kampanie produktowe,
- kampanie w ramach marketing automation (pop-up z zapisem do newslettera, przywracanie porzuconego koszyka, web push, mail – porzucony koszyk, przeglądane produkty, cross i up selling, rekomendacje bestsellerów).
Efekty współpracy
Analizie został poddany okres, w którym w całości został wdrożony marketing 360 tj. 01.07.2019 r. — 30.06.2020 r. vs. 01.07.2018 r. — 30.06.2019 r.:
- liczba nowych użytkowników wzrost o 29.84%,
- liczba transakcji wzrost o 32.57%,
- przychody wzrost o 22.03%,
- ROAS wzrost o 9,61%,
- współczynnik konwersji wzrost o 4.41%,
- sprzedaż social commerce – wzrost o 1000%.
Realizację założonych celów zawdzięczamy skoordynowanym, szeroko zakrojonym działaniom.
Stałe monitorowanie i analiza danych pozwoliły na szybkie wyciąganie wniosków oraz bieżącą optymalizację kampanii.
KONTAKT
NIP 851-289-29-22
REGON 812725217
Gdańsk | Siedziba
Plac Porozumienia Gdańskiego 1 (budynek dyrekcji) lok. 119
80-864 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl
Warszawa
tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.pl
Rotterdam
tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl