Case study Pryszczator

Wstęp

Walka z trądzikiem młodzieńczym brzmi znajomo dla większości z nas.


Okazało się, że koszmar z nastoletnich lat powrócił- na szczęście tym razem tylko wirtualnie. Podstępny trądzik przybrał postać potwora o słodkim imieniu Pryszczator.

Jeśli jesteście ciekawi skąd wziął się owy potwór, kogo zaatakował i jak go pokonać- zapraszamy do naszego case study!

Cel

Naszym celem nadrzędnym była promocja serii kosmetyków jeju marki Ziaja, skierowanej głównie do osób młodych, przy jednoczesnym zwiększeniu świadomości marki wśród tej grupy osób.

Zależało nam również na pokazaniu brandu od zupełnie innej strony – był to zupełnie nowy kanał oraz forma promocji dla Ziai.

Oprócz tego, mieliśmy okazję zebrać dużą grupę remarketingową w Social Mediach, która mogła być później wykorzystana podczas dalszych działań promocyjnych.

Założenia

Do promocji serii jeju wykorzystaliśmy chatbota w Messengerze, zbudowanego przy pomocy platformy Chatfuel.

Zdecydowaliśmy się zbudować grę w formie quizu, zawierającego 5 pytań. Użytkownik wyruszał w podróż na azjatycką wyspę Jeju, którą zaatakował zły potwór, Pryszczator. By go pokonać i ocalić mieszkańców wyspy, użytkownik musiał zdobyć kilka składników, które na końcu gry łączył w eliksir.

Składniki potrzebne do pokonania Pryszczatora były tymi samymi składnikami aktywnymi, które zostały wykorzystane w kosmetykach z serii jeju. Aby zdobyć dany składnik, użytkownik musiał poprawnie odpowiedzieć na pytanie z nim związane. Komunikacja wewnątrz chatbota była lekka i humorystyczna. Ponadto, gra wykorzystywała autorskie grafiki i animacje, które prezentowały Pryszczatora, poszczególne składniki aktywne oraz samą wyspę, na której rozgrywała się gra.

Po przejściu gry oraz pokonaniu Pryszczatora, użytkownik mógł dowiedzieć się więcej na temat serii jeju na stronie www.

Realizacja

Gra w chatbocie była promowana za pomocą kampanii na Facebooku, z celem na wysłanie wiadomości. Każda osoba, która napisała wiadomość prywatną do profilu Ziai na Facebooku w trakcie trwania kampanii mogła również zagrać w grę.

Targetowanie kampanii: Kobiety w wieku 18-26 lat w całej Polsce (Facebook nie pozwala na wysyłanie wiadomości do osób niepełnoletnich).

Wyniki

3 679 915 wyświetleń reklamy

944 371 użytkowników wyświetliło reklamę

31 177 użytkowników dokonało kliknięcia

12 374 rozpoczętych konwersacji

Liczba rozpoczętych konwersacji dzięki reklamie: 12 332

Średni koszt rozpoczętej wiadomości: 1,29 zł

12 905 – to łączna ilość osób, która weszła w interakcję z botem w omawianym okresie

Case study- Pryszczator

Wyświetlenia kreacji: 3 679 915

Łączna liczba kliknięć: 35 849

CTR: 0,97%

Stopień zaangażowania użytkowników (Engagment rate) 

Blok z pierwszym pytaniem: 10 725 użytkowników

Blok z drugim pytaniem: 9 941 użytkowników

Blok z trzecim pytaniem: 9 329 użytkowników

Podsumowanie (blok z niszczeniem potwora): 9 168 użytkowników

Ruch na stronie www
pochodzący z kampanii

Współczynnik odrzuceń: 30,31%

Średni czas trwania sesji: 1 min 8 sekund

Wejście na listę sklepów: 591

Kliknięcia na stronie /distribution: 367

Więcej niż 10 sekund na poradniku Jeju: 1 159

71% użytkowników klikających w pierwsze pytanie przeszło do końca gry i pokonało potwora

85% użytkowników klikających w drugie pytanie przeszło do końca gry i pokonało potwora

20% użytkowników gry kliknęło w bloki przekierowujące na stronę www

Przykłady kreacji

KONTAKT

NIP 851-289-29-22
REGON 812725217

Gdańsk | Siedziba

ul. Doki 1 , lok. 119. (budynek dyrekcji)
80-863 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl

Warszawa

tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.pl

Rotterdam

tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl

NAPISZ DO NAS

    Pamiętaj, że wysyłając do nas e-mail zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie opisanym w naszej Polityce prywatności.