Case study Pryszczator

Wstęp
Walka z trądzikiem młodzieńczym brzmi znajomo dla większości z nas.
Okazało się, że koszmar z nastoletnich lat powrócił- na szczęście tym razem tylko wirtualnie. Podstępny trądzik przybrał postać potwora o słodkim imieniu Pryszczator.
Jeśli jesteście ciekawi skąd wziął się owy potwór, kogo zaatakował i jak go pokonać- zapraszamy do naszego case study!
Cel
Naszym celem nadrzędnym była promocja serii kosmetyków jeju marki Ziaja, skierowanej głównie do osób młodych, przy jednoczesnym zwiększeniu świadomości marki wśród tej grupy osób.
Zależało nam również na pokazaniu brandu od zupełnie innej strony – był to zupełnie nowy kanał oraz forma promocji dla Ziai.
Oprócz tego, mieliśmy okazję zebrać dużą grupę remarketingową w Social Mediach, która mogła być później wykorzystana podczas dalszych działań promocyjnych.
Założenia
Do promocji serii jeju wykorzystaliśmy chatbota w Messengerze, zbudowanego przy pomocy platformy Chatfuel.
Zdecydowaliśmy się zbudować grę w formie quizu, zawierającego 5 pytań. Użytkownik wyruszał w podróż na azjatycką wyspę Jeju, którą zaatakował zły potwór, Pryszczator. By go pokonać i ocalić mieszkańców wyspy, użytkownik musiał zdobyć kilka składników, które na końcu gry łączył w eliksir.
Składniki potrzebne do pokonania Pryszczatora były tymi samymi składnikami aktywnymi, które zostały wykorzystane w kosmetykach z serii jeju. Aby zdobyć dany składnik, użytkownik musiał poprawnie odpowiedzieć na pytanie z nim związane. Komunikacja wewnątrz chatbota była lekka i humorystyczna. Ponadto, gra wykorzystywała autorskie grafiki i animacje, które prezentowały Pryszczatora, poszczególne składniki aktywne oraz samą wyspę, na której rozgrywała się gra.
Po przejściu gry oraz pokonaniu Pryszczatora, użytkownik mógł dowiedzieć się więcej na temat serii jeju na stronie www.
Realizacja
Gra w chatbocie była promowana za pomocą kampanii na Facebooku, z celem na wysłanie wiadomości. Każda osoba, która napisała wiadomość prywatną do profilu Ziai na Facebooku w trakcie trwania kampanii mogła również zagrać w grę.
Targetowanie kampanii: Kobiety w wieku 18-26 lat w całej Polsce (Facebook nie pozwala na wysyłanie wiadomości do osób niepełnoletnich).
Wyniki
3 679 915 wyświetleń reklamy
944 371 użytkowników wyświetliło reklamę
31 177 użytkowników dokonało kliknięcia
12 374 rozpoczętych konwersacji
Liczba rozpoczętych konwersacji dzięki reklamie: 12 332
Średni koszt rozpoczętej wiadomości: 1,29 zł
12 905 – to łączna ilość osób, która weszła w interakcję z botem w omawianym okresie
Wyświetlenia kreacji: 3 679 915
Łączna liczba kliknięć: 35 849
CTR: 0,97%
Stopień zaangażowania użytkowników (Engagment rate)
Blok z pierwszym pytaniem: 10 725 użytkowników
Blok z drugim pytaniem: 9 941 użytkowników
Blok z trzecim pytaniem: 9 329 użytkowników
Podsumowanie (blok z niszczeniem potwora): 9 168 użytkowników
Ruch na stronie www
pochodzący z kampanii
Współczynnik odrzuceń: 30,31%
Średni czas trwania sesji: 1 min 8 sekund
Wejście na listę sklepów: 591
Kliknięcia na stronie /distribution: 367
Więcej niż 10 sekund na poradniku Jeju: 1 159
71% użytkowników klikających w pierwsze pytanie przeszło do końca gry i pokonało potwora
85% użytkowników klikających w drugie pytanie przeszło do końca gry i pokonało potwora
20% użytkowników gry kliknęło w bloki przekierowujące na stronę www
KONTAKT
NIP 851-289-29-22
REGON 812725217
Gdańsk | Siedziba
Plac Porozumienia Gdańskiego 1 (budynek dyrekcji) lok. 119
80-864 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl
Warszawa
tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.pl
Rotterdam
tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl