Kompleksowa obsługa kampanii

Cel
Naszym zadaniem było zaplanowanie wszystkich działań związanych z kampanią poczynając od briefu, poprzez określenie grup docelowych, przygotowanie mediaplanu, zaprojektowanie banerów reklamowych do kampanii internetowych, zaprojektowanie i wdrożenie dedykowanego landing page’a inwestycji, konfiguracja i optymalizacja kampanii sprzedażowej.
Celem prowadzonych działań było pozyskanie leadów sprzedażowych, zakładając maksymalny koszt per lead równy 700 zł netto.
Opis firmy i inwestycji
Deweloper posiada mocną pozycję w branży budowlanej w północnej Polsce i poszerza swój obszar działalności. Od 1993 roku zajmuje się budową osiedli mieszkaniowych i luksusowych apartamentów, a także rozwija budowę hoteli i rezydencji w modelu condo.
Inwestycja zlokalizowana w malowniczym i atrakcyjnym turystycznie obszarze to luksusowy kompleks złożony z apartamentów oraz budynku hotelowego z zapleczem wellenes & SPA, restauracją i salą konferencyjną. Niewątpliwym atutem jest bezpośredni dostęp do wody. Bliskość dziewiczej natury (rezerwaty przyrody) oraz niewielka odległość do Gdańska (zarówno drogą wodną jak i lądową) stanowi kolejną zaletę.
Założenia i realizacja
Targetowanie geograficzne kampanii:
Polska
Targetowanie behawioralne, kampanie były kierowane do różnych grup:
- Zainteresowanych żeglarstwem oraz aktywnie poszukujących w ostatnim czasie łodzi lub skuterów wodnych, reklamy kierowane były do osób powyżej 35 roku życia;
- osoby poszukujące nowych mieszkań, zamieszkujące Gdańsk lub Warszawę i okolice tych miast;
- zainteresowanych inwestycjami na podstawie zainstalowanych aplikacji na smartfonie;
- użytkowników aktywnie poszukujących nowych mieszkań do zakupu w sieci Google;
Kampania w wyszukiwarce:
Reklamy w sieci wyszukiwania wyświetlały się na zapytania dotyczące nadmorskich inwestycji w nieruchomości, nadmorskich apartamentów oraz na zapytania brandowe.
Kampanie remarketingowe i ich konfiguracja:
Kampanie remarketingowe w sieci reklamowej kierowane były do użytkowników, którzy odwiedzili wcześniej witrynę Klienta.
Działania były podzielone i kierowane do 2 grup użytkowników — tych, którzy byli na stronie do 30 dni oraz na tych, którzy odwiedzili ją w przedziale od 30 do 120 dni.,
Wyniki
Google Ads:
Dane ogólne ze wszystkich kampanii w ramach Google Ads:
Średni CPC – 1,78 zł
Koszt pozyskania leada – 184,75 zł
Najbardziej efektywną kampanią w ramach Google Ads była kampania składająca się z 4 grup reklam: Marina, Inwestycje w nieruchomości, Apartamenty, Brand. Każda grupa miała indywidualnie skonfigurowaną listę słów kluczowych.
Wyniki:
Liczba konwersji: 134
Współczynnik konwersji: 2,20%
Koszt pozyskania leada: 179,06 zł
Programmatic:
- Video & Display 360:
Media kupowane u zewnętrznych dostawców na platformie Video & Display 360 usługi Google Marketing Platform.
Kampania trwała do 14 lutego 2019.
- AdForm:
Media kupowane u zewnętrznych dostawców przez platformę AdForm pozwalały na precyzyjne kierowanie reklam do wcześniej zdefiniowanych grup odbiorców.
Reklamy w AdForm kierowane były do grup inwestorów w nieruchomości.
Kampanie odbyły się w dwóch okresach 2019 roku:
23 stycznia – 12 luty
17 lipca – 19 sierpnia
Celem kampanii programatycznych było wygenerowanie zasięgu i pozyskanie ruchu na stronie w ramach precyzyjnie określonych targetów, a do domknięcia konwersji dedykowane byłby kampanie remarketingowe realizowane w ramach Google Ads.
Wyniki kampanii programatycznych:
Wyświetleń: 5 363 475
Kliknięć: 6880
Użytkowników: 4542
Czas trwania
Kampania trwała w okresie od 19 listopada 2018 do 30 sierpnia 2019 z przerwą spowodowaną okresem wakacyjnym (na prośbę Klienta kampania została zastopowana) 5.06 – 9.07.
Średni koszt pozyskania leada sprzedażowego bezpośrednio przez działania płatne:
247,30 zł
KONTAKT
NIP 851-289-29-22
REGON 812725217
Gdańsk | Siedziba
Plac Porozumienia Gdańskiego 1 (budynek dyrekcji) lok. 119
80-864 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl
Warszawa
tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.pl
Rotterdam
tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl