W jaki sposób przenieść sklep do internetu?

W jaki sposób przenieść sklep do internetu?
To nie takie trudne!
W ostatnim czasie mogliśmy zaobserwować wzrost liczby ecommerce’ów na polskim rynku.
Epidemia mocno wpłynęła na całą gospodarkę, wywierając na przedsiębiorcach dużą presję.
Dlatego wielu z nich postanowiło przenieść swoją sprzedaż tradycyjną do sieci i tam dalej prowadzić swój biznes.
W realizacji tego zamiaru pomogły dedykowane platformy do budowy sklepów online. Jakie korzyści wynikają z takiego rozwiązania?
Przedstawimy to na przykładzie jednego z klientów — Anco.
Paleta niemal gotowych rozwiązań
Aby szybko postawić sklep online, skorzystaliśmy z rozwiązań oferowanych przez platformę Shoper.pl. Umożliwiło to szybką i wygodną konfigurację wyglądu sklepu, bez konieczności samodzielnego projektowania i wdrażania sklepu od zera.
Jedną z najważniejszych funkcjonalności oferowanych przez platformę jest integracja z porównywarkami cenowymi, systemem fakturowania, a także z usługami kurierskimi i systemami płatności.
Jest to w zasadzie pełen pakiet startowy dla profesjonalnego sklepu online.
Szybko zdefiniowaliśmy reguły cenowe, a także skonfigurowaliśmy oferty promocyjne i rabaty. Można z nich skorzystać nie tylko po przejściu do konkretnej sekcji “promocje” na stronie sklepu Anco, ale także korzystając z reguł warunkowych, jak np. zapis do newslettera. Odpowiedni szablon do tej czynności mogliśmy skonfigurować z poziomu platformy Shoper.
Jak wystartować z nowo powstałym sklepem?
Po bazowej konfiguracji najważniejszych elementów mogliśmy się zająć kwestią szaty graficznej. Klient, który działa w branży środków ochronnych zadowolił się bardzo prostym, ale przejrzystym layoutem. Kolejnym krokiem była optymalizacja pod kątem SEO i możliwości wypozycjonowania sklepu w wynikach wyszukiwania.
Podpięliśmy domenę oraz certyfikat SSL, zaimportowaliśmy produkty i wykorzystaliśmy feed produktowy do działań w Google Ads. Nie mogło się obyć oczywiście bez skonfigurowania analityki i parametrów monitorujących, dlatego skonfigurowaliśmy Google Analytics, Facebook Pixel oraz Google Search Console. Analyticsa zintegrowaliśmy z modułem ecommerce.
Szybki i skuteczny start. A co dalej?
Anco to świetny przykład tego, jak szybko można stworzyć e-commerce w ramach platformy SaaS. Wszystkie powyższe działania zajęły stosunkowo niedużo czasu, co jest niewątpliwie jedną z największych zalet tego typu rozwiązań. Kolejną zaletą są predefiniowane płatności oraz integracja z firmami kurierskimi, które znacząco ułatwiają szybkie rozpoczęcie sprzedaży online. Wystarczy mieć dane o produktach, wprowadzić je do systemu, skonfigurować ceny oraz koszt wysyłki i gotowe — można zacząć działać!
Kolejne kroki, jakie warto podjąć to wszelkie działania związane ze wsparciem sprzedaży: analiza napływających danych i konfiguracja grup remarketingowych na ich podstawie, wykorzystanie narzędzi Marketing Automation oraz działania SEM/SEO (kampanie i pozycjonowanie w Google). Zbierać dane, analizować i optymalizować działania — aż do osiągnięcia pożądanych rezultatów. W tym zakresie również Anco ma też już swoje sukcesy. Z naszym drobnym udziałem.
KONTAKT
NIP 851-289-29-22
REGON 812725217
Gdańsk | Siedziba
Plac Porozumienia Gdańskiego 1 (budynek dyrekcji) lok. 119
80-864 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl
Warszawa
tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.pl
Rotterdam
tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl