ZADBAJ O WIARYGODNE DANE WŁĄCZ ANALITYKĘ INTERNETOWĄ

Do czego służy analityka internetowa?
Daje odpowiedź na pytania:

Właściciele dużych witryn i sklepów internetowych już dawno dostrzegli wartość analityki internetowej. Teraz czas, aby i mniejsze firmy skorzystały z możliwości jakie daje analiza stron www, zachowania użytkowników czy źródeł pozyskania ruchu. Zadbaj o wiarygodne dane już dziś i zwiększ swoje przychody w przyszłości.

  • jak zachowują się moi klienci i potencjalni klienci?
  • skąd trafiają na stronę?
  • dlaczego konwertują/ nie konwertują?
  • jakie zmiany przyczynią się do wzrostu sprzedaży na stronie?
  • skąd pozyskiwać wartościowy ruch na stronę?
  • jak poprawić konwersję na stronie?

Kompleksowo i rzetelnie skonfigurowane narzędzia analityczne
wspierają wiele dziedzin związanych z prowadzeniem strony/sklepu internetowego

  • Działania marketingowe, w tym pozyskiwanie ruchu na stronę.
  • SEO (pozycjonowanie).
  • Tworzenie artykułów.
  • Optymalizacje pod kątem użyteczności strony i UX.
  • Dobór oferty produktowej i promocji.

Jakie wyróżniamy etapy w procesie wdrożenia
analityki internetowej?

1. Analiza strony internetowej i określenie jej głównych celów.

2. Implementacja kodu Google Tag Managera.

3. Implementacja kodów innych narzędzi np. Google Analytics, Facebook Pixel, Hotjar do Google Tag Managera.

4. Konfiguracja śledzenia zdarzeń wysyłanych do Google Analytics oraz Facebooka.

5. Wdrożenie Google Search Console.

6. Konfiguracja Google Analytics – stworzenie widoków, celów, śledzenia e-commerce.

7. Rozpoczęcie tworzenia grup remarketingowych.

8. Stworzenie interaktywnych dashboardów przedstawiających wyniki w Google Data Studio.

9. Wnioskowanie.

10. Optymalizacja, ponowna analiza i wnioski.

Śledzenie zdarzeń w Google Tag Managerze 

Wdrożenie Google Tag Manager na stronie pozwala na zaawansowaną konfigurację Google Analytics i uzyskanie danych, do których standardowo nie mamy dostępu. Ponadto wymaga mniejszej ingerencji w kod źródłowy strony, co tym samym redukuje ilość pracy programistów.Śledzenie zdarzeń w Google Tag Managerze może brzmieć trochę tajemniczo, więc wymieńmy, co możemy mierzyć:

  • odsłony stron internetowych,
  • kliknięcia w adres e-mail lub numer telefonu,
  • wysłanie formularza,
  • przeczytanie całej treści strony (przewinięcie ekranu),
  • włączenie filmu na stronie, procent w jakim został obejrzany,
  • kliknięcia w przyciski,
  • wyświetlane powiadomienia,
  • wypełnione formularze kontaktowe i leadowe,
  • zapisy do newslettera,
  • rejestracje, logowania,
  • dodania do koszyka,
  • transakcje.

Dodatkowo, dzięki Google Analytics
uzyskujemy dane na temat użytkowników, takie jak:

  • dane demograficzne (płeć, wiek),
  • zainteresowania,
  • zachowanie w witrynie,
  • technologia, z której korzystają (urządzenia, wielkość ekranu).

Umożliwia to segmentację i analizę wyników dla poszczególnych grup odbiorców.
Daje odpowiedzi na pytania:

  • Jaka grupa odbiorców najczęściej kupuje/czyta nasze oferty/treści?
  • Które produkty są najchętniej kupowane przez poszczególne segmenty?

Jakie są korzyści panelu analitycznego stworzonego?
w Google Data Studio?

Narzędzia to jednak nie wszystko. Najważniejsze jest wyciąganie wniosków z danych i wdrażanie ich w życie. Co miesiąc tworzymy raport analityczny i oferujemy tworzenie paneli analitycznych (dashboardów) do samodzielnej obsługi.

  • Możliwość personalizacji wyglądu panelu oraz zawartych w nim danych.
  • Przejrzystość.
  • Dynamicznie zmieniające się dane w zależności od wybranego okresu.
  • Uporządkowane, spójne i ciągłe przedstawianie najważniejszych informacji.
  • Zawarcie danych z wielu źródeł w jednym miejscu.

Znajomość odpowiedzi na pytania o zachowanie użytkowników jest jednym z kluczowych kroków na drodze do większej rentowności biznesu online. Skontaktuj się z nami i zyskaj dostęp do wiarygodnych danych na temat Twojej strony www.

KONTAKT

NIP 851-289-29-22
REGON 812725217

Gdańsk | Siedziba

ul. Doki 1 , lok. 119. (budynek dyrekcji)
80-863 Gdańsk
tel. 58 350 94 12
fax 58 350 94 11
biuro@yetiz.pl

Warszawa

tel. 22 535 33 59
warszawa@yetiz.p

Rotterdam

tel. 22 535 33 59
rotterdam@yetiz.pl

NAPISZ DO NAS

Pamiętaj, że wysyłając do nas e-mail zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie opisanym w naszej Polityce prywatności.